Familjescouting 5-7 år

Genom familjescouting får barn under åtta år tillsammans med en vuxen möta scouting på ett roligt och lekfullt sätt. Avdelningen har möten ungefär en gång i månaden, oftast på lördagar. Vill du vara med? Följ länken och fyll i formuläret, eller kontakta oss om du har frågor.

I Scouterna får både barn och vuxna möjlighet att upptäcka världen, vi lär oss och utvecklas tillsammans! Varje barn följs åt av en vuxen som barnet känner sig bekvämt med, exempelvis en förälder, släkting eller vän till familjen. Barn och vuxna får sedan hjälpas åt att genomföra aktiviteter, där fokus ligger på att utveckla relationen mellan barnet och den vuxne.

Våren 2024 har familjescouterna möten vecka 5, 8, 11, 14, 18 och 21. Mötena äger rum på lördagar mellan klockan 10 och 12. Terminsavslutningen sker den 4:e juni.

Anmäl ditt intresse genom att följa länken ovan och fylla i formuläret.