Bli scout i Långängens scoutkår!

I Scouterna hittar du både utmaningar och nya kompisar, oavsett var du bor eller hur du gammal du är. Här kan du uppleva äventyr i naturen, upptäcka nya sätt att lösa problem eller bara ha kul tillsammans medan vi utforskar världen. Och du är självklart med och bestämmer vad vi ska hitta på.

Prova gärna på två avdelningsmöten helt gratis, och anmäl dig sedan till kåren i formuläret! Nedan ser du vilka dagar och tider våra avdelningar har möten.

Förklaring:

Medlemsinformation:
Emailen som anges här kopplas till scoutnet-kontot. Om barnet inte själv skall hantera detta konto, ange emailen till den målsman som kommer att hantera kontot.
Detta kommer också vara den primära kommunikationskanalen gällande viktig information, event, och fakturor.

Adress:
Postadress till barnet. Hit kommer scouttidningen.

Kontaktinformation:
Här kan man ange kontaktvägar utöver den primära ovan.
I scoutnet kan man sedan styra till vilka av adresserna man skall skicka mail till.
Alternativ epost är ett kompliment till den primära emailadressen om man vill ha information till flera mailadresser t.ex. jobbmail.
Det är viktigt att man anger minst en anhörig med telefonnummer för minderåriga i fall något akut skulle inträffa.